Dodatkowe usługi dostępne w hotelach

Hotel jest naszym domem w podróży, a często jest też elementem wakacji, więc nasze wymagania w stosunku do niego rosną bardzo daleko poza poziom zwykłego położenia głowy na poduszce i zaśnięcia w wygodnym łóżku. Hotele są tego świadome i oferują nam masę różnych usług dodatkowych, aby tym samym przyciągnąć do siebie nowego klienta. Można na przykład skorzystać z pomocy przy zdobywaniu biletów na wyjątkowe imprezy kulturalne, poprosić o zamówienie taksówki czy schować cenne przedmioty w hotelowym sejfie. Możliwości jest oczywiście znacznie więcej, a wszystko zależy od oferty danego hotelu.

Dodatkowe usługi

Można powiedzieć, że współczesny hotel składa się dzisiaj z odpowiednio wyposażonych pokoi oraz z dodatkowych usług obecnych w ich otoczeniu. Lista takich usług jest bardzo długa i jest zależna od standardu hotelu. W najlepszych z nich zazwyczaj mamy sauny, spa, baseny, kluby nocne i inne podobne usługi. W hotelu można też zrobić drobne zakupy, zdobyć pamiątki z podróży dla dzieci, a nawet zorganizować konferencję w specjalnych salach konferencyjnych. W cenę często jest wliczony parking, pranie i prasowanie ubrań, jak również dostęp do Internetu przez wifi, co w dzisiejszych czasach jest już standardem praktycznie wszędzie.

Wyżywienie

Dodatkowe usługi hoteli bardzo mocno różnią się pod względem podejścia do wyżywienia. W pokojach często można znaleźć sprzęt potrzebny do zrobienia kawy lub herbaty i za to nie zapłacimy. Jeśli jednak w hotelu jest barek, za to pewnie już nam przyjdzie zapłacić przy wymeldowaniu. Jeśli chodzi o posiłki, sytuacja może się opierać o jeden z kilku schematów lub ich mutacji:

- All Inclusive – wszystkie posiłki i napoje są dostarczane przez hotel, a ich cena jest wliczona w koszty noclegu; usługa dostępna jest w wersji rozszerzonej, w której nie ma żadnych limitów, a ilość alkoholi potrafi być urzekająca;

- OV – opcja minimalna nie przewidująca żadnych posiłków;

- BB – śniadanie wliczone w cenę noclegu;

- HB – śniadanie i obiadokolacja;

- FB – trzy ciepłe posiłki dziennie dla osób, które hotel będą traktowały jako bazę na krótkie wypady;

- SC – opcja polecana przede wszystkim osobom ze specyficznymi wymaganiami dietetycznymi; goście otrzymują nieograniczony dostęp do kuchni czy bufetu, gdzie samodzielnie przygotowują dla siebie posiłki z udostępnionych produktów;

- PP i ZPR – oferta przygotowana dla wczasowiczów z harmonogramem dnia. Tutaj posiłki podawane są w konkretnych godzinach, kiedy wczasowicze mają chwilę wolnego pomiędzy poszczególnymi punktami dnia.

22 kwietnia 2017

Emilia Pałka - Wądrzyk

Organizator spotkań biznesowych w hotelu Conrad w Krakowie

Inni użytkownicy przeczytali również