Połączenie social media i turystyki biznesowej

Rezerwacje hotelowe z pomocą sieci stały się normą i obecnie wiele osób nie wyobraża sobie tego w inny sposób. Same hotele zaczynają praktykować coraz to nowsze modele marketingowe. Dotyczą one również social media, które poprzez błyskawiczny rozwój stały się doskonałym źródłem promocji. Potencjalnego klienta jest już trudniej przyciągnąć promocjami, dlatego media społecznościowe odgrywają teraz kluczową rolę w turystyce biznesowej.

Goście już nie są wierni marce

Badania sprzed czterech lat pokazały, że 39% turystów biorących udział w ankiecie korzysta z usług tylko jednego wybranego hotelu. Badania powtórzono przed rokiem, wówczas wynik zwiększył się o 20%. Można z tego wysnuć jeden prosty wniosek: teraz goście hotelowi przykładają większą wagę do swoich decyzji, niż chociażby cztery lata temu. Kampanie w mediach społecznościowych przyczyniły się do rozrostu informacji o obiekcie i tym samym budowania świadomości marki.

Załamanie gospodarcze na świecie przyczynia się do zmiany zachowań zwłaszcza klasy biznes. Firmy liczą się z kosztami i nie zawsze pozwalają pracownikom na noclegi w wysokiej klasy obiektach, często właśnie podwładni są lokowani w trzy lub nawet dwugwiazdkowych hotelach. W tym wypadku każdy hotelarz jest w stanie wpłynąć wyróżniającą się ofertą online na decyzję klienta.

Szukanie hotelu to już nie tylko Internet

Czasy, kiedy można było coś znaleźć w sieci tylko za pomocą wyszukiwarek bezpowrotnie minęły. Teraz serwisy społecznościowe zajmujące się hotelarstwem i szeroko pojętą turystyką  dyktują trendy w wyborze odpowiedniego zakwaterowania. Platformy takie jak TripAdvisor czy foursquare dzięki opiniom gości gromadzą szczegółowe dane na temat hoteli, co skutkuje późniejszym łatwiejszym wyborem dla potencjalnego gościa. Przydatny okazuje się także Facebook, na którym swoje zdanie wyrażają nawet nasi znajomi, dlatego to źródło można zaliczyć także do obiektywnych.

W domu, w sklepie, na lotnisku – rezerwujemy w każdej chwili

Wraz ze zmianą postępu technologicznego, zmienia się również podejście gości do rezerwacji. Rozpowszechnione urządzenia mobilne ułatwiają sprawdzenie terminów i dostępności pokoi nawet w czasie podróży będąc 10000m nad ziemią. Właściciele hoteli idąc z duchem czasu coraz prężniej rozwijają swoje witryny pod klienta mobilnego. Skutkuje to większą ilością odwiedzin, ale także skraca czas od momentu rezerwacji do chwili faktycznego przybycia.

Aplikacje ułatwiają życie

Twitter służy hotelom do podawania bieżących komunikatów odnośnie pobytu, ciekawych imprez i wydarzeń kulturalnych. Jest  to z jednej strony otworzenie się na klienta, a z drugiej kapitalna forma promocji, która z prędkością światła za pomocą jednej opinii i jednego kliknięcia może rozejść się do każdego zakątka świata. Dotyczy to również opinii negatywnych, dlatego każdy szanujący się menedżer hotelu pilnuje, aby żaden gość nie wyjeżdżał niezadowolony. 

 

17 maja 2015

Tadeusz Mroziewicz - Międzynarodowy przedstawiciel handlowy

Reprezentuje swoją firmę od ponad 10 lat w wielu krajach świata. To człowiek, który mógłby utworzyć kodeks dobrej obsługi hotelowej i organizacji spotkań biznesowych.

Inni użytkownicy przeczytali również